V košarici ni izdelkov
LELOteks: zagon nove tekstilne zgodbe v srcu prekmurja
V Prekmurju, kjer so generacije ljudi s ponosom ustvarjale zgodbo slovenske tekstilne proizvodnje, znova brnijo šivalni stroji. A tokrat z novim zagonom, svežo vizijo in sodobnim pristopom. V petek, 13. junija 2025, smo v Murski Soboti uradno odprli vrata lastnega proizvodnega obrata LELOteks, kjer s sodobno tehnologijo, lokalnim znanjem in predanostjo ustvarjamo oblačila, ki navdušujejo tako slovenski trg kot tudi širšo Evropo. Prvi izdelek izpod prstov prekmurskih šivilj so bile bermuda hlače.
KAKOVOSTNO, LOKALNO IN PREGLEDNO
Odprtje proizvodnega obrata LELOteks predstavlja pomemben mejnik za prekmursko regijo in blagovno znamko LELOSI. V času, ko se številna podjetja soočajo z izzivi globalizacije in selitve proizvodnje v tujino, smo se pri LELOSI odločili za drugačno pot – vračamo jo nazaj domov. S tem želimo biti manj odvisni od tujih dobaviteljev, imeti višji nadzor nad kakovostjo izdelkov, biti bolj prilagodljivi na trgu ter hkrati prispevati k lokalnemu okolju in oživiti tekstilno zgodbo Prekmurja. »Naša rast se je začela hitro – dosegli smo izjemne številke. Postali smo tako veliki, da smo začutili odgovornost, da nekaj vrnemo okolju, iz katerega prihajamo. Ko smo prišli v Prekmurje, sem začutil posebno energijo, samozavest in srečal ljudi, ki verjamejo v to zgodbo. To nas je pripeljalo do odločitve, da projekt podprem z lastnimi sredstvi, ker vanj zares verjamem. Verjamem tudi v ekipo, ki stoji ob meni – skupaj lahko premikamo meje,« je na uradnem odprtju poudaril Matej Slapnik, lastnik in direktor podjetja UVECTO d.o.o., pod okriljem katerega deluje blagovna znamka LELOSI.
TEHNOLOŠKO NAPREDNA PROIZVODNJA
Lastna proizvodnja prinaša več samostojnosti pri oskrbi, hkrati pa zmanjšuje tveganja, kot so nestabilne transportne poti in geopolitične negotovosti, izpostavlja naš direktor podjetja. S proizvodnjo v Sloveniji smo zdaj kupcu bližje – geografsko in operativno. Neposreden nadzor nad kakovostjo nam omogoča, da izdelke razvijamo hitreje, natančneje in z večjo pozornostjo do detajlov. Temu pritrjuje tudi Tomaž Šeruga, direktor proizvodnje LELOteks d.o.o.: »V naši tovarni vsako podrobnost – od prvega kroja do zadnjega šiva – oblikujemo z mislijo na kakovost, udobje in trajnost. A srce vsega so ljudje, ki s svojim znanjem in spretnostjo dajo izdelkom pravi pomen.« Visoke standarde dosegamo tudi s pomočjo najsodobnejše tehnološke opreme, s katero smo opremili proizvodno središče LELOteks. Ker želimo ob tem podpirati slovenska podjetja in imeti dolgoročno zanesljivega partnerja, smo sklenili sodelovanje s kraškim podjetjem Riga, ki velja za vodilnega ponudnika industrijskih šivalnih, rezalnih in vezilnih strojev pri nas.
SPOŠTLJIVI DO OKOLJA
Poleg tehnološke odličnosti se v LELOteksu zavezujemo tudi k prijaznemu odnosu do okolja – pri izdelavi uporabljamo med drugimi naravne materiale, kot je organski bombaž. Le-ta se prideluje brez uporabe onesnažujočih pesticidov in nevarnih kemikalij, kar pomeni, da ne škoduje niti naravi niti ljudem, ki ga pridelujejo ali nosijo oblačila, narejena iz njega. Prav tako se pri njegovi pridelavi porabi manj vode ter energije, kar ključno prispeva k zmanjševanju ogljičnega odtisa. To je okolju prijazna izbira, saj spodbuja trajnostne prakse in odgovorno modo. Poleg tega uporabljamo napreden in inteligenten material LeloSkin, ki je že vsem dobro poznan in zelo priljubljen. Razvili smo ga z mislijo na popolno udobje, vrhunsko kakovost in za vse generacije, ki ne želijo sklepati kompromisov med stilom in praktičnostjo. S tem želimo kupcem pokazati, da nismo le uvozniki generičnih izdelkov, ampak aktivno razvijamo celoten proces – od izbire materiala do končnega kosa.
Ko smo prišli v Prekmurje, sem začutil posebno energijo, samozavest in srečal ljudi, ki verjamejo v to zgodbo.
SRCE LELOTEKSA SO LJUDJE, KI USTVARJAJO TO ZGODBO
Z vzpostavitvijo proizvodnje v Murski Soboti smo prinesli pomembne koristi tudi za lokalno okolje. Na nova delovna mesta, ki smo jih odprli z zagonom LELOteksa, smo postavili lokalni kader, saj si prizadevamo za ohranitev in razvoj šiviljskega znanja, ki je bilo nekoč simbol prekmurskega gospodarstva. »Po žalostnem propadu tekstilnega velikana MURA vidim odločitev LELOSI, da svojo proizvodnjo, ki jo je zagnala prav v letu, ko obeležujemo 100 let tekstilstva v Prekmurju, kot simboličen korak k ponovnemu oživljanju gospodarske panoge, ki je desetletja zaznamovala našo regijo. Verjamem, da ima tekstilstvo v Pomurju prihodnost in da bo tu ponovno tekstilni velikan in to bo znamka LELOSI,« je ob uradnem odprtju povedal župan Murske Sobote Damjan Anželj in dodal: »Ves čas sem verjel, da še lahko najdemo tiste, ki v tekstilstvu vidijo dodano vrednost, tako kot jo vidi tudi podjetje UVECTO. Obljubljam nadaljnjo podporo lokalne skupnosti zgodbi, ki bo z leti le še rasla.« LELOteks ni hladna tovarna, ampak prostor, kjer so sodelovanje, spoštovanje in skrb na prvem mestu. »Verjamemo, da dobre stvari nastajajo tam, kjer so ljudje slišani in cenjeni ter se počutijo varno – zato vlagamo v njih, ne le v opremo,« še dodaja direktor proizvodnje.
NAČRTI ZA PRIHODNOST
Obseg proizvodnje nameravamo v prihodnjih mesecih postopoma širiti s posebnim poudarkom na izdelavi tehnično zahtevnejših kosov iz kolekcije LELOSI, ki zahtevajo visoko stopnjo natančnosti, prilagodljivosti ter prefinjene ročne spretnosti. Postopoma bomo širili tudi ekipo – v LELOteksu načrtujemo, da bi bilo v proizvodnji zaposlenih okoli 140 ljudi. Kot pravi Tomaž Šeruga, je vizija novega proizvodnega obrata jasna: »Prihodnost LELOteksa je zavezana kakovosti in skupnemu napredku – za naše stranke, ki cenijo dovršene in udobne tekstilne izdelke, za naše zaposlene, ki s svojo predanostjo in znanjem ustvarjajo, ter za širšo skupnost, ki jo podpiramo z lokalnim zaposlovanjem in odgovornim poslovanjem.« Pri LELOSI verjamemo v znanje, ki je v Prekmurju prisotno, in želimo ustvariti okolje, kjer bo tekstilna proizvodnja spet vir ponosa. »Vsi izdelki, ki so narejeni tukaj v Prekmurju, so narejeni s srcem, strastjo in radostjo. Bilo bi nedopustno, da bi uničili to kulturno dediščino. Vsem našim otrokom želimo pokazati, da verjamemo v naše ljudi,« zaključuje misel direktor podjetja.